MAN KÄNNER EN VISS STOLTHET!

MAN KÄNNER EN VISS STOLTHET

Men innan jag berättar varför jag känner en viss stolthet så skall jag först berätta något som fick mig idag att skratta så högt.

En nära vän försöker få in mig i ett företag och göra en föreläsning för att se om något program kan göras för de anställda. Företaget har dryga 4,500 anställda men jag skulle börja med 40-50 personer.

Min vän ville förbereda mig på att en av cheferna kommer ringa mig i veckan och i telefon så sa han.

Hmmm Jörgen, du var inte lätt att förklara vem du är om man nu skall vara sann.

Jag svarade.
Ok... Hur menar du, sa jag lite trevande för jag hörde hans eftertänksamma röst i telefonen.

Han fortsatte.
Jo jag hoppas jag inte ställde till det men tror nog att det blir bra.

Ok... Men vad sa du, frågade jag.

Han svarade.
Jo, jag började förklara att du är kunskapsmässigt en fullständig galning men lugnade han att du ser och beter dig normalt och visserligen kan vett och etikett men förklarade att du är på gränsen hela tiden.

Jag kände att jag skrattade högt men reagerade inom mig "en komplett galning", hmmm.

Jaha, svarade jag när jag samlade mig och sade men hur mötte han det då?

Ja sade han. Han frågade vad du hade för kunskaper, alltså titel. Och jag visste faktiskt inte riktigt vad jag skulle säga så jag sa, jo han är en kvacksalvare som har en doktor i det som är ännu inte seriöst i Sverige. 

Blev att vi skrattade tillsammans och jag sade "ja där försvann väl det uppdraget".

Nej det tror jag inte för jag sade också men "du kommer verkligen gilla honom på något konstigt sätt som om han kommer in i cellen och du liksom får inte bort honom där. Som om du vill adoptera honom och ta med honom hem.

Tveksam om jag vill ha det uppdraget.😊

Jag svarade i stil med "men herregud jag kan skicka min CV istället.

Han svarade snabbt, "nej det tror jag inte behövs för jag förklarade att du har den effekten att efter några minuter så vet du att det han säger är så genuint sant så det är värt varje sekund. 😊

Det skall tilläggas att dessa 2 herrar är nära vänner.

Men han avslutade med att säga. "Du Jörgen, jag sade inget om detta med att du mycket ofta pratar om kärlek så det kan du väl skippa i telefonen funkar inte så bra i företagsvärlden. Han säger.
Du kan väl använda de där andra orden som jag inte kommer ihåg vad de heter.

Nollcentermarken, är det så det heter? 

Hahahahahahaha. Det räddade min söndag.

NollPunktsFältet heter det men spelar ingen roll för ordet KÄRLEK kommer vi alla ihåg.

Men. NollCenterMarken 😂😂😂. Ett nytt begrepp för kärlek.

Detta gjorde min söndag så fin.

Nu tilllbaka varför jag är lite stolt.

Vad sägs om detta program denna fredag med dessa rubriker på Universal Heart eventet den 22 maj mellan kl 9.30-17.00.

Lasse Gustavson
- Människans essens. 
En livsbejakare betraktelse av vårt innersta väsen, upplevt alldeles vid dödens rand.

Lasse Gustavson delar en ljusupplevelse han hade som medvetslös efter en brandkatastrof. När han vaknade efter två månader, bränd till oigenkännlighet, var det till en ny värld. 
En värld av skönhet.

Anders Nilsson från HeartMath
- Hjärtats förmåga till inre balans 24-7

MALIN BERGHAGEN
Vardagsmissbrukaren och medberoende i vardagen

En vän, Kajsa Ingemarsson 
Hälsar på oss och skall berätta om värt gemensamma bokprojekt som har blivit oerhört mycket mer än endast en "bok" som heter Hjärtats väg - att hela och helas med kärlekens kraft.

Mina vänner som har varit med från början Mikael Karlholm som så många av oss har en relation till kommer och guidar oss i en meditation.

Jan Jutander och Lars Landstrom mina alldeles egna tekniker och ingenjörer är som alltid mina stöttepelare och bollplank är också givetvis på plats.

Gissa om jag med all rätt känner en viss stolthet.

Och jag själv med nytt, nytt och nya saker....

Jag skall upprepa en önskan om du vill vara ytterligare delaktig så kan du göra följande inför eventet.

Vad kan ett morfiskt fält (medvetetet Matrix) göra för våra liv under ett år?

Ni som deltar som publik så önskar jag följande men allt är givetvis frivilligt. Jag önskar att varje person skriver för hand vad ni drömmer om? Det kan vara vad som helst. Vad är dina drömmar? Vad är din vision? Var/vad får du inspiration från, eller för? Det kan vara privat, sociala och/yrkesmässiga sammanhang, privata önskemål? Precis vad som helst. Våga drömma!

Vetenskapligt bevisat. Den som inte har modet att drömma så sker saker i motstånd.

Strukturen skall vara följande.

1. Papper och penna börja skriva vad du önskar, precis vad som helt. Materiellt, tillstånd, önskan för dig själv och andra?

2. Skriv och förklara varför du önskar och skriver det du önskar? Vad skulle syftet vara? Vad finns din meningsfullhet i det du önskar? Ägna mycket tid till att förklara varför?

3. Skriv ner enkla förklaringar vad som skulle behövas för att nå önskemålet, drömmen, visionen? Vad som helst. Det kan kännas orimligt, har ingen betydelse. Skriv ner allt om du hade all kraft, alla ekonomiska resurser, allt nätverk som behövs. Om miljön var perfekt? Hur skulle du då göra?

4. Alla dina önskar, drömmar och visioner har endast ett "krav". Det skall ageras i Compassion. Du skall kunna skriva/förklara, få en glädjande relation när du ser hur Du skall gynnas utan att Du förbrukar dig själv. Och när det är i Compassion så skalla andra gynnas av din dröm, vision och längtan. Det kan vara din kära, dina barn, föräldrar, granne, arbetskamrat, vän, avlägsen person, hund, undulat, sniglar ute i skogen , eller det du väljer. Skriv ner hur din vision, dröm längtan agerar i äkta Compassion.

5. Ta alla dina skrivna sidor, lägg dem i kuvert, och försegla det så ingen annan kan öppna ditt brev.

6. Skriv förnamn och efternamn med bläck på framsidan av kuvertet.

7. När du kommer på morgonen den 22 maj så kom fram på scenen. Där finns en stor låda där jag önskar du skall lägga din skrivna vision, dröm och längtan.

Kl 9.30 så ger jag instruktioner vad som kommer hända med ditt kuvert. Allt är frivilligt men anser att det är så oerhört värt din tid att göra detta. 
Jag kommer förklara ingående vad som händer när du gör det i sammanhang i relationer med gynnsamma miljöer.

Varmt välkommen till all lyssna på oss alla den 22 maj.

Biljetter kan köpas på www.ticnet.se sök på Universal Heart

Mer info finner du på www.universalheart.se

Ps. Du kommer också få hälsa på min fina bror, Christer Tranberg.