EMPATI KAN SKAPA OTRYGGHET ELLER TRYGGHET

EMPATI KAN SKAPA OTRYGGHET ELLER TRYGGHET.

DAGS ATT LÅTA MIN INRE SÅRBARA JAG FÅ YTTERLIGARE ETT ANSIKTE GENOM FÖRSONING.

VARJE DAG FÅR JAG BEVITTNA DET ENORMA UNIVERSELLA NÄTVERKET AV RÄTTVISA. ALLT HANDLADE OM ATT TACKA KÄRLEKSFULLT NEJ TACK TILL MILJÖER SOM INTE VAR RÄTT FÖR MIG.

Ändra på mitt morfiska fält som har gått i arv i all evighet har varit 25 års resande i medvetenhet.

Endast då när miljön är så ödmjukt utvald orkar jag leva efter min egna djupa insikter av kunskaper.

Idag känner jag att mina tankar, handlingar och ord överrensstämmer mer än någonsin tidigare i mitt liv och jag är i frid, kraft och får bevittna dagligen mirakel jag endast för ett år sedan aldrig trodde skulle vara möjligt.

Där djupt inom mig kan jag känna vilken enorm gynnsam biologi jag skapat för mig själv. En biologi där jag kan idag sätta tydliga gränser. Hålla på min integritet. Säga bestämt nej tack på ett kärleksfullt sätt. Säga ja tack när hela hjärtat sjunger "Yes Jörgen!". 
Vänta och avvakta när jag blir tveksam och jag då behöver stilla mig. Börjat innerligt älska den personen som finns där inom mig. Känner inga som helst behov av yttre bekräftelse. Endast finna ett ok för alla minna sidor av personlighet. 
Reagerar idag med ungefär samma energi av närvaro inför de som lyfter mig så som de som vill hoppa på mig. Tror på mig själv och vågar idag vara oerhört sårbar att inom mig bor en som kan bli så oerhört otrygg, och ibland behöver dra mig tillbaka. Inget mer att bekräfta. Endast här kvar ett antal år av att ha kul med alla medvetna insikter.

Känns så befriande att endast få vara jag och ingen yttre bekräftelse är nödvändig. Endast de som gillar miljöer vi skapar så säger vi. 
"Varmt välkomna!

Och de som inte gillar våra miljöer. "Oh vad härligt att du inser detta så därför önskar vi dig all lycka till att finna dina miljöer som gynnar ditt inre syfte".

Jag kan så djupt ärligt se inom mig att empatin höll på att emellanåt nästan mentalt ha ihjäl mig. I alla mina nära relationer oavsett kön så ville jag alltid skapa ett orimligt stöd. Oftast var det endast ett stöd som inte var gjord på hälsa. Utan endast fanns i skuld, som ledde till skam för den längtan jag hade.

Frid i hjärtat.

En ouppnåelig längtan medvetetet eller omedvetet som försöker styra sig i en yttre perifer kontroll kan endast leda till ett enda tillstånd. Man måste anstränga sig mer, mer och mer, och mer och mer, och mer och mer...

En empati av vatten som skulle stanna i en sil. Och varje gång så stod jag kvar och blev så förvånad att att vattnet rann igenom silen fast jag visste att en sil har hål. Ganska komiskt men så var det. Varje gång lika förvånad. Detta tillstånd leddes endast till en en tillstånd.

Medberoende.

När du är där att empatin av skuld nästan äter upp dig och för varje ansträngning så blir dräneringen större och större, och där kommer skammen för att du inte räcker till. Längtan blir ingen dröm. Den blir endast en uppförsbacke som haglar i motvind.
Var gör en man med alla mina år av sökande i Medvetenhet? 
Din hjärna desperat söker dopamin och serotonin förhöjning så du drar in en växel till som endast skapar en sak.

En kortare och kortare stund av dopamin och serotonin, och till slut obefintlig nivå...

Vad händer? Skulden och skammen blir större och din o-definierade längtan blir ännu mer diffus. Och så kan du hålla på länge. Vissa har jag bevittnat gör det hela livet.

Denna medberoende missbruk av sina egna biokemiska livsnödvändig ämnen sinar, och sinar snabbt.
Nu har du hamnat i en situation att om du har möjlighet och du kanske äntligen skall få en trygg famn för att få ämnet 
Oxytocin - trygghetshormonet. 
Risken är då stor att din fysiologi är då så sinad att du inte får ens den lilla Oxytoxin nivå som du så himmelskt längtar efter.

Vad händer nu?

Du måste accelerera i detta snävare träsk av medberoende. Jag har träffat så oerhört många människor där det flesta i sitt liv får någon gång känna får känna på nivån av medberoende.

Vad händer med en Medberoende som inte får hjälp och stöd. 
Två saker händer.

1. Den bränner ut sig totalt mentalt, emotionellt och fysiskt. Endast för man inte har verktygen att sätta gränser och förstå hur man skall välja sina miljöer, med dess stöd.

2. En medberoende går mot en beroende personlighet.

Både är att missbruka sig själv med att man hjälper absolut ingen med stöd i sin omgivning.

En missbrukare har gått ett steg till. Den förbrukar sig själv och behöver skapa medberoende människor runt omkring sig för att kunna fortsatta sina beteende. Den drar ner alla i sitt fall för den enda hållplats man går till förr eller senare är kollaps. Vändningen är professionellt stöd och fullständigt blotta och försonas med sig själv. Vem man har tillåtit att skapats till.

Endast allt som kan skapa Oxytoxin kan förändra dess biologi. Endast det...

Stillhet ger den möjlighet. Stillhet med gynnsamma miljöer ger denna möjlighet. Lyssnande i förståelse ger detta tillstånd. Ansvar för den du är bakom alla masker ger detta tillstånd.

Förstå den osanna kärleken skapar allt du intialt TROR du önskar men en sak skapar det inte - OXYTOCIN.

Endast Oxytoxin i sin närvaro skapar trygghet. 
Sann trygghet.

Endast sann trygghet skapar den sanna kärleken.

När du finner den oavsett strukturen hos djur, människa, barn, vuxen, oavsett vad. 
Var rädd om den oxytocin höjande vännen för universum har sänt något till dig genom ditt fält och vill att du skall förstå den genom din inre biologiska kommunikation.

Det är underbart att ha skoj med frid.

Var rädd om dig!

Vi ses den 21 feb på Universal Heart och då pratar jag bl.a mer om dessa livsnödvändiga ämnen.