KONTAKT MED DET EGNA KÄRLEKEN OCH SANNINGEN

Vem kan jag älska om jag inte först älskar mig själv? Hur kan jag förmedla kärlek och jag inte i mig själv har sett vad kärlek är?
Min största dröm i livet har varit att hjälpa människor. Jag kommer från ett land med mycket stora klass skillnader. En liten del som har det väldigt bra ställd, och en stor del som inte har något och en del där mitt i mellan. Jag har bott större delen av mitt liv i Sverige, men aldrig glömmer man de blickar på stora hungriga ögon som stirrar på en när man sitter i en resturang med fönster utåt, fyra åringar som putsar skor, säljer tuggumi, säler blommor....I hela mitt liv har jag försökt att på något sätt sträcka ut en hand, men det mesta har varit att skänka pengar eller kläder. 
För två år sedan när jag började kvant fysiska mentors utbildning med Jörgen Tranberg, började det hända saker! Trevliga och otrevliga, mycket sorg och mycket glädje. Jag började landa mer i mitt hjärta, expandera kärleken till mig själv som jag är, för den människa jag är. Jag tyckte att jag alltid hade älskat mina goda egenskaper, min stora drivkraft att ha kärleken till att vilja hjälpa människor. MEN att börja älska mina brister (som var otrolig många!!) var rejäl utmaning. Men varje dag tog jag ett djupare steg i stillhet. I min egen stillhet, djup innåt och det gjorde fruktansvärt ont. Jag älskade inte mig själv. Jag var aldrig nöjd med det jag gjorde. Det räckte aldrig. Jag älskade mina goda egenskaper som ett redskap för att bekräfta mig själv. Men ju mer jag skrev om mina delmål, jag gick i handling, mötte motstånd, föll längre ner än där jag började från början, började jag få kontakt med den själ jag är och min djupaste dröm. Och det hände någonting varje gång jag mediterade. 
Just nu känner jag otrolig kärlek till mig själv och ännu mer kärlek för att jag kan och vill dela med mig. Dagens Sanaz är otrolig tacksam för det minsta hon gör för att hjälpa sina medmänniskor. Jag drömmer stort, men jag behöver inte göra stora saker för att bli nöjd! Det handlar inte längre om mig, att bli nöjd, att få bekräftelse, det handlar om kärleken jag känner inom mig och jag kan dela med mig. Att ha gruppmeditationer, där jag kan skapa sammanhang där vi kan vara tillsammans, skapa tillsammans, dela tillsammans, är något jag hjälper människor med. Jag är otrolig tacksam för att kunna delta i Universal Heart projekt, där jag har min plats, min del, oavsett om det är stor eller liten. Där jag expanderar mitt hjärta, min kärlek, till mig själv och till allt och alla. Jag är otrolig tacksam för alla som vill vara med. Varje söndag är en otrolig upplevelse i bara ljus och kärlek. Vi är alla här för att expandera hjärtan och sprida ljus och kärlek. Universal Herat är sammanhanget där vi möts, där hjärta möter hjärta.
All min kärlek och tacksamhet till Er som delar av er kärlek och all min kärlek och tacksamhet till Jörgen som velat att ha mig i Universal Heart.
Vi ses och möts i kärlek sanaz salmasi