VÅRT NATURLIGA TILLSTÅND - ATT GE...

Denna text började jag skriva för en vecka sedan när jag träffade en kvinna som hade tagit Förlåtelseprocessen till till en helt annan dimension. Barmhärtighetsproccessen. Hon blev utsatt för ett avancerad mordförsök. Många skrifter pratar om förlåtelse, även Bibeln nämner denna process men där pratar man om Barmhärtighetsproccessen som utgår från då möter en människa utan någon som helst fördömande så då finns det ingen att "förlåta" i, endast lyssna med hjärtat. För det innebär det ju inte att man accepterar människans handling. Hon hade en sådan stark berättelse. Jag skall nu vara något provocerande men fundera en stund i stillhet vad jag säger. 
I 30 år har jag assisterat tusentals personer till en bättre hälsa. Både jag och klienten har fokuserat på en sak. "Vad var det för fel på mig? Och jag artigt och från hyggligt bra medicinska kunskaper förklarar vad det var för "fel på dem". 
Tänk om det motsätter redan där ändamålet? 
Tänk om jag redan där endast skapar separation och inte medveten relation? Ger jag något som motsträvar viljan att Ge från hjärtat. Jag säger inte att det är så här. Jag säger endast låt oss skapa en dialog om att bejaka den symmetriska kärleken till skillnaden från det osymmetriska kaoset. 
Det ena tillståndet krävs oftast medvetenhet att skapa. Kärlek. Och det andra tillståndet som är mer autonomt, då krävs det medvetenhet att skifta State of Mind. Från separation till relation.

Jag har senaste tiden funderat så mycket på dessa begrepp. Funderat på vart går gränsen när vi ger och supportrar utan att vi själva låter oss drunkna av att hjälpa. Eller ligger det just där att bara Ge ge och åter Ge. Sannolikt inte. Kan miljön vara avgörande i vår vilja att Ge, och när det blir hälsosamt, när ge går från hälsosamt till ohälsosamt och vice versa? Men innebär det då att vi inte skall Ge till det, eller de som verkligen behöver för att visa en annan väg fast vi vet att den är destruktiv. Det finns säkert många läsare som kan komma ihåg att när ni/jag ville Få, mottaga och Få mer och mer men det var aldrig tillräckligt. Vi var som en spann utan botten och det var aldrig tillräckligt hur mycket vi än blev påfyllda eller fyllde på så blev det endast två, eller flera former som dränerades av den relationen. Jag har börjat fundera så extensiellt, HUR KAN VI GÖRA SÅ LITE SOM MÖJLIGT MEN ÄNDOCK GE SÅ MYCKET SOM MÖJLIGT. Eller HUR KAN VI STÖDJA SÅ MYCKET SOM MÖJLIGT UTAN ATT BEHÖVA "GÖRA" SÅ MYCKET. 
Kan det endast ligga på medvetenhetens möjlighet att förändra sitt hjärta? Klyschig fras, ja jag vet. Men om vi tittar på det på ett djupare plan. Många säger, inklusive mig själv att Stillhetens kommunikation finns allt. Stillhetens kommunikation byggde ju du din kropp. I stillhetens kommunikation fanns en cell som byggdes därefter till 70-100 biljoner celler. Svårt att greppa vad det innebär. Och det fantastiska är att du fortfarande bygger i stunden du läser denna text. I stillhetens kommunikation händer något med hjärtat. Exakt samma sak som händer i meditation eller böner. Kan det vara så enkelt..? Är det där förändringen skall ske endast i ditt hjärta utan "görandet" skall finna en plan av förväntning. Är förväntningen egots svar på separation. Men drömma måste vi kunna göra men förväntningens utgång är det där som vi skulle kunna förändra i vårt hjärta och kärlek. Tänk att älska oavsett form utan att ha förväntningar. Stort! 
Eller får Stillheten i hjärtat möjligheten så görandet blir till en "icke-kamp-görandet" och där finner sig strukturen sin struktur utan att vi behöver sätta en plan i verket mer än att planen sätts i verket och vi endast observerar, stödjer "intellektet" av planen. Att göra så lite som möjligt, i Tidsrums uppfattningen så symmetri får finna sina strukturer. Kan den vara så "enkelt" men ändock så utmanade att få tillgång till Tilliten till denna "Master" plan. 
Det underbara är att jag vet inte... Ingen annan heller vet. Vi kan endast praktisera, relatera och se vad som händer. Det är det som är syftet med Universal Heart. Utforska och stödja varandra och tillåta alla strukturen så länge innehållet är att stärka vår Gudomlighet. Låta oss mötas i kärlek och då inte den mänskliga utan det varande som celler, hjärnan, hjärtat mår som bäst...

För vi alla vet att om du som individ vill förändra i "görandet" så finns en risk att vi går under. Kan det då vara så vackert att början skulle vara att sakta ner och stilla sig, och skapa ett Hjärtfält av synkronisering som gynnar symmetri. Tänk om miljön blir synkroniserad att vi alla finner då de strukturer som fungerar i dess verklighet att Medvetenheten skapar de gynnsamma processerna. Då gör vi ju "ingenting" mer än att Ta emot att Vi har Gett "lite". Då kanske perceptionen behöver nyfiket utforskas bortom vår automatik där vi komprimerar oss så reaktion går per omgående till separation.

Kan det då vara så enkelt. Låt oss utforska det tillsammans...

Vi erbjuder ett gratis Webinarseminarium den 29 oktober och den 31 okt så börjar www.universalheart.se

I frid.
Jörgen Tranberg

Med kärlek sanaz salmasi