NÄR ALLTING ÄR KÄRLEK

Hej allesammans... Nu är vi nära för nu är programmet satt med alla inblandade. Alla dagar, alla tider, alla personer har nu tackat ja med entusiasm. Life is good. The Devine is Go(o)d... Alla 15 gästföreläsare, musiker tillsammans med hela teamet som blir vi sammanlagt ca 50 personer och allt är äntligen, äntligen klart... Vi kommer gå ut med att erbjuda biljetter till alla i vårt nätverk först, och ni får då 2-3 dygn/förtur innan allt släpps till allmänheten. Vår vädjan är då var snabb för att vi har ca några 1000 mejl som frågar om biljetter till UniversalHeart eventen och som fortgår i 6 månader. Jag har den sista tiden fått så många kärleksfulla mejl från alla hörn i Sverige som ger endast ljus och kärlek att det jag och tillsammans med alla andra som gör det som är ämnat att hända. Tack ni alla! Kan inte nämna er alla i namn men ni vet vilka ni är och ni finns i mina stilla tankar när alla tankar blir bortom känslor. Jag skall beskriva hur underbart livet kan vara. Idag träffade jag underbara --- , min käraste vän, där vi delade skoltiden tillsammans och vi växte upp i samma idylliska område. Vi hade inte träffats på ca 30 år och det hade hänt en hel del sedan dess. Hon hade hunnit med att erfara hur det är att vara en världsstjärna, en "Kokosnöt" i Kid Creole and the Cocosnut, Mäklare i New York, en av Hollywood fruar i New York (TV 3), men hon hade framför allt hunnit med att låta allt snurra snabbare och snabbare tills det en dag måste gå mot endast ett håll, "you hit the bottom" Jag vet allt om att vara där i sin nakenhet.... Men först då kan det ske en transformation bortom vårt konjuktiva Mind. "Resan mot Frid. Vi hade oerhört gjort samma resa med många saker, bl.a. 12 stegs programmet. Så vackert befriande när 2 människor möts i äkthet. Vi växte upp i en liten idyllisk samhälle men delade att hur en idyll kan vara idyll på ytan men i varje struktur kan dölja sig en funktion, eller rättare sagt en dysfunktion. Vi gick i samma klass, i hela 9 år. Jag svårt stammande, och jag beskrev hennes livsöde hur oerhört starkt minne jag hade när (som Janique själv har beskrivet) hennes mor tog sitt liv och vi var då endast barn. Jag kom ihåg dagen det hände, rädslan, empatin, och COMPASSION för det som hade hänt. Kom ihåg exakt var jag satt i klassrummet, kom ihåg skolan flaggade på halv stång. Ja många detaljer. Efteråt vårt fina möten kom jag ihåg hur vissa saker präglar oss i livet utan att vi reflekterar när livet "snurrar på". Jag fick också reda på att jag var nämnd i hennes självbiografi, som en viktig händelse där vi var barn, det är numera preskriberat men ni som är äldre än 33,6 år vet vad "sanning och konka" var . Sådan underbar historia som jag är så tacksam att den blev förtäljd. Nu stannade den vid denna (det är ju beskrivet i boken) "pussen". Så fint berättat för vad allt detta gav mig idag är att vi är ämnade att berätta för varandra hur vi påverkar varandra i Tacksamhet och ödmjukhet och kärlek bortom form. Det som har betytt i våra liv. Reflekterat hela dagen över den oskyldiga vackra berättelsen där strukturen är mindre viktig utan innehållet är det som är det som guidar oss till det som betyder. Så, om du har något som behöver förtäljas, något som betytt/betyder i ditt liv. Vänta inte med att visa den tacksamheten, förtälj den för en dag kan det vara försent. Icka, Janique Svedberg tog sig tid och berätta något för mig, och jag tog mig tid för att berätta något för henne som hade intryck på oss och gav tacksamhet att det hade gett avtryck inom oss... Det blev ett sådant oerhört kärt återseende så nu skall hon vara en av gästföreläsare hos vårt UniversalHeart event seminar nr 2, den 21 november i Sthlm (China Teatern) och den 30 november i Gbg (Gothia Tower/ Svenska Mässan) - Hjärtats medvetande går via Universum (helt nya kunskap som jag aldrig har förtäljt) tillsammans med THOMAS DI LEVA. Thomas blir både gästföreläsare och skall presentera och sjunga låtar för just till oss, UniversalHeart åhörare. Jag har tillsammans med Thomas producerat nyinspelning material som kommer presenteras denna tid. Inom ett par dagar så förtäljer vi vilka alla andra personer är. Imorgon, torsdag kommer jag ha en möte med en Sverige/Göteborgsprofil men skulle jag säga vem deg är så får jag dela detta möte med halva Göteborg Var rädda om er varandra så ses vi snart i det vi kallar för "låt oss mötas i sammanhang där vi får en möjlighet att växa genom kunskap, verktyg och den Gudomliga Gudomligheten. Peace, ljus och kärlek. Jörgen Tranberg