NÄR DET OMÖJLIGA BLIR MÖJLIGT

Jag sitter på ett ute café mellan 2 städer. Två städer jag har gjort och skall göra uppdrag. Jag har precis i stillhet avnjutit en frukt smoothies. Jag hade 2 fantastiska separata föreläsningar i Östersund i fredags. Lyssnare är underbara! I lyssnadet finns de flesta möjligheter även för mig som står för det mesta av den riktade konversationen. Jag skall imorgon till Stockholm och där har jag en lång härlig arbete i studio med Universal Heart. Jag endast mellanlandar i denna stad för att jag fick besked under veckan att en nära vän hamnat i en medicinsk svårighet och där jag utan tvekan ville erbjuda min hjälp. Alltså ett oväntat stop. Universum är då förunderlig och overklig i sin verklighet när vi får facit i vår hand. Där som så många gånger förut att overkligheten blir verklig. Det visade sig att min vän hade fått exakt den hjälp som behövdes, som jag rekommenderade utan min fysiska hjälp. Helt plötsligt blev jag ledig. Och... För endast några veckor sedan skapade det Gudomliga universum ett osannolikt möte via omständigheter där A ledde till B, och just detta möte, denna man är bosatt i samma stad. Aldrig träffats. Bara genom text och telefon. Jag visste givetvis innan att han var bosatt i denna stad men jag var tveksam om det fanns tid att träffas. När jag insåg min ledighet så skickade jag snabbt iväg ett sms. Efter 3 minuter fick jag fick tillbaka ett sms. "Hej min vän !! Absolut träffas skulle vara bra. Träffas ganska snart . Om en 45min kanske?" Sagt och gjort, efter endast 30 minuter så stod jag framför denna oerhört varma, godhjärtade man med ett stort leende med handen utsträckt, "Tjena Jörgen!" Det skall tilläggas att denna man och jag är på en betraktelses nivå ett 
helt osannolikt möte. Våra strukturer ser så helt skilda ut på de flesta plan men det som finns där inne. Det som skapar våra strukturer. Det goda Hjärtat. Den Gudomliga kraften. Det som skapade alla strukturer och former, allt levande på vår jord, solplanet systemet, galaxer, ja hela universum. Den ljusa Gudomliga universella kraften som vetenskapligt bevisligen formar alla våra strukturer. Inom vissa akademiska sammanhang kallas den för mittlinje av Quantum-ljus. En centrering. Teologi kallar den Gud. Buddismen kallar den för Emptiness/tomhet. I denna kraft finns till synes allt. "In emtiness there is Fullnes som bl.a buddismen förtäljer. Mitt syfte och vision är att skapa den struktur du önskar, det som passar dig, det som tjänar ditt syfte, det som får dig att bli den utvecklande goda människan du är. Det var denna kraft som du byggde en cell som var din första formbara transformation, befruktningen. Från den cell så byggde just Du varje cell som är idag din 70 billioners kropp. Denna process är i skrivande stund högst levande. Din gudomliga kropp med ditt Hjärn-Mind, Hjärt-Mind, Cell-Mind och Ditt Universella-Mind. Det är när dessa Mind förenas som vår Gudomlighet kan få sin möjliga möjlighet där oändligheten blir ett begrepp, omöjligt att intellektuellt greppa i Tidsrums verkligheten men där börjas resan för de flesta. och därefter transformeras den till upplevelsebaserad information. Vi lever i en fantastisk tidsålder för allt detta jag påstår går naturvetenskapligt att förankra som är egentligen syftet och visionen med hela Universal Heart projektet. www.universalheart.se 
Att förstå förankringen så vi kan förenas i dess kraft. För just dess kraft visar sig att den leder till förändring för dig och mig. Tillbaka nu till mötet med min nya vän. Min tanke var att vårt möte "kommer ta max en timme". Men, en timme blev 3 underbara timmar! Denna man kommer ni alla få ta del av hans oerhört gripande historia. Hans kämpande, hans letande efter strukturer som håller i hans liv. Vi möttes i ett genuint äkta lyssnande under 3 timmar som kändes som endast en kort ögonblick. Jag satt nyligen med min smoothies och insåg. Jag har möjlighet, jag har kunskapen, jag har viljan, jag har nätverket att stödja honom. Jag har ett Hjärta som jag tar ansvar att följa mina mycket tydliga strikta strukturer. Vi två tillsammans inser att vi kommer i nästa steg av Universal Heart få alla generationer, men jag såg att tillsammans kommer vi kunna få ungdomar att förstå att DET O-MÖJLIGA ÄR ALLTID MÖJLIGT. Oss två på scen kommer bevisa att det finns alltid en väg som är ämnad för dig att finna. Jag behåller hans namn för just nu anonymt men nästa år kära vänner så kommer ni träffa en helt fantastik människa med en helt fantastisk historia, med ett mycket STORT HJÄRTA. Där våra Hjärtan tillsammans kommer inte kunna få en stark aktivitet i nervus oculomotorius, throclearis och abducens. Oj! Ursäkta fel språk, vad jag vill säga, nerver som skapar ögonaktivitet. Alltså, tårar.  Det jag gjorde där var att använda ett språk=struktur som endast få läsare förstod. Min uppgift är att skapa ett språk där alla skall förstå oavsett bakgrund. Så, min vän och jag kommer få möjlighet att inspirera och stödja många sargade och sökande själar. Men också alla andra som vill utveckla sin Gudomliga potential. Hela dagen igår, och idag har jag känt en sådan djup innerlig tacksamhet för det enorma liv, möjlighet och nätverk jag har. Djup tacksamhet för den kunskap jag har. Kunskapen jag har kunnat skaffa mig genom åren med förståelsen för kunskapen jag har möjlighet att förmedla. Den tacksamheten är mycket stor. Som har skapat en enorm stor publik. Den tacksamhet är djupt berörande. Den drivkraften kommer ursprungligen från min överlevnadskraft men som sakta, sakta med åren har mer och mer bytts ut med den villkorslösa kraften, kärlek bortom formen. Så min nya vän, ni alla som troget lyssnar på mig, på oss, till Dig som läser just nu, och till er alla som vi kommer möta i oktober. En varmt innerligt djupt tack! Jag skapar omöjliga möjligheter tack vare er alla... Människan är ämnad att Ge från Hjärtat och den får tusenfalt tillbaka. Så fungerar våra universella lagar, våra Micro/Macro lagar är de samma. 
Det skall också nämnas att det ser sannolikt ut att kvinnan som "gillade" min portfölj i Stockholms Central den 1 augusti har tagit kontakt med mig. Mycket försiktigt i anonymitet har kontakten varit men ändock en början till ytterligare en gång skapa det OMÖJLIGA MÖJLIGT. 
Tack universum...
I ljus! Jörgen Tranberg