GE FRÅN DJUPET AV DITT HJÄRTA SÅ KOMMER UNIVERSUM BÖRJA TACKSAMT AGERA.

En rubrik som denna skall jag naturvetenskapligt förankra till er alla som kommer följa oss under 6 månader i Universal Heart eventet. Jag har ett tydligt syfte med detta inlägg. Efter ni har läst denna text så vill jag att mi skall dela dela och åter dela inlägget... Den här texten skulle egentligen inte skrivas men p.g.a tre olika anledningar så insåg jag att vetskapen som finns inom mig skall alla få ta del av. Budskapet att allt som händer i våra liv har betydelse även det initialt synes vara oerhört utmanande. Men för att budskapet skall få sin absoluta förståelse med kraftens syfte så innan ni delar så ber jag er läsa inlägget (om ni inte tidigare har gjort det) från den 2 augusti som jag gav rubriken, "Igår gav universum mig en lektion i Let it Go och acceptans". Det inlägget kan ni som nästa inlägg minFB sida/ tidslinje och när ni har läst inlägger så föreslår jag att ni går tillbaka och läser hela detta inlägg.
Innan jag nämner dessa 3 orsaker så skall det nämnas att mötet med Annika Dopping endast 1 timme efter jag blev bestulen hade en stor effekt på allt som har hänt efter denna händelse. Jag nämner det i alla möjliga sammanhang. Omgivning, miljö är så viktiga. Cellen behöver perfekt miljö. Du och jag önskar hälsosam, omtänksam miljö. Om inte. Då sätter överlevnadskraften in. Inget fel att den gör det men inte 24/7. Då blir det till slut förödande konsekvenser. Tillbaka till mina 3 orsaker till denna textinlägg.
Den första orsaken är att jag har fått sammanlagt ca 60 FB och blogg kommenterat så är mycket omtänksamt, kärleksfulla och respektfulla men också med hjärtliga subtila budskap, och jag kan försäkra er att jag kan tyda er alla vad ni vill hjärtligt förmedla till mig. Jag har också fått lite över 400 mej till min mejlboxl/meddelande via FB och sms där ni alla så omtänksamt, kärleksfullt vill visa ert stöd. Det är ett medvetet val ni gör. Tack allesammans! Människan har igen visat att den vill endast vara god, omtänksam, emfatisk och kärleksfull. Den andra orsaken är att ett av alla dessa mejl/meddelande via FB stod ut lite mer än de andra. Inte för att de var mer "kärleksfullt" utan för att det hade en avsändare som är ovanligare. Det var undertecknat "Lasse, hemlös i Stockholm". Det sade i stort sett. "Tack Jörgen. Du gav en sådan människa som mig hopp. För det är sådan som mig och liknande som aldrig någon som dig tror på jag har en framtid men du verkar förstå att det finns alltid en orsak bakom ett beteende." Lasse fortsatte, "Jag var tvungen att kommentera för en människa som är i ditt samhällsskikt brukar endast möta oss med att egentligen aldrig vara intresserad av att möta oss, så tack Jörgen!" Jag har kopierat det viktigaste av hans mejl. Men... Det som fick mig att stanna upp. Inse. Inse medvetenheten att jag hade berört någon som hade det svårt. Och han berörde mig men det som berörde mig mest var hans P.s. som löd, "var rädd om grabben din!". Oj.... Jag berördes så att han blev berörd så att han blev omtänksam, visade empati och Compassion på en oförutsedd nivå. I och med att jag hade lagt ut en bild på min fina son Adam och hans fina kusin, Simon för deras fina spontana kommenterar som barn oftast gör att "det rodnar sig" så visade Lasse att han ville att "jag skulle vara rädd om grabben min!" Det tydde på att sär fanns en djupare budskap, kanske inte fullt ut på samma medvetna nivå, eller kanske just det... Adam är mitt enda barn. Han sade egentligen, vad gott att du inte bryt dig primärt om din dator, den har du säkert råd att köpa en ny men tack för att du visade andra människor att man kan välja att agera på ett annat medvetet nivå och låta andra få ta del av den medvetenheten. DET HÖJER INTE ENDAST MITT, LASSES HJÄRTFÄLT DET HÖJER ALLAS HJÄRTFÄLT. Det skall jag förmedla på alla sött vad det innebär. Lasse försökte indirekt säga att han har erfarit så ofta att möta människor uttrycka ilska, frustration och anklagande. Det innebär inte att man inte skall ta ansvar för sina handlingar. Tvärtom! Men tänk vad skulle hända om alla fick en chans att ändras utan fördomar, lyssnade, och tydliga gränsdragningar i kärlek. Och Gud som mitt vittne, jag om någon vet vad det innebär att ta ansvar för sina handlingar och kapitulera i ens utmaningar.... Men Lasse avslutade med att ta hand om det som egentligen betyder, för mig. Relationer till de vi bryr oss, till de vi älskar ja det är där vårt huvudfokus skall vara. Tack Lasse! 
Det har nu resulterat i att jag skall träffa Lasse, få möjlighet att bjuda på mat. Träffa representanter för hemlösas egna tidning i Sthlm och se vad jag kan göra för dem. Vackert för 2 vänner till mig pratades vi nyss om just detta. En mycket välkänd musiker i Sverige och en mycket välkänd hjärtlig profil i Sverige. Vi pratade om vad vi skulle kunna göra för de hemlösa när det börjar bli kallt. Två fina människor som också känner djup ödmjuk compassion för mänskligheten och speciellt de som har sämsta förutsättningar. Den tredje orsaken och som är på det personliga planet som blev den egentliga orsaken till varför jag tar mig denna tid och förmedlar denna text. Och där jag behöver din hjälp att få engagera fler elektromagnetiska Hjärtfält. Jag önskar Din hjälp med att dela, dela åter dela!
Den 3e orsaken är att min 6 åriga son Adam. En mycket omtänksam liten man med ett enorm stort kärleksfullt hjärta har frågat mig otaliga frågor för han vill förstå. Han vill förstå varför denna "tant" stal pappas portfölj med hans fina dator. Jag skall endast ge ett axplock av alla diskussioner vi har haft. Det vara för att hon sannolikt har det svårt och inte har det inte så bra så som du och jag har det. Jag har förklarat för en 6 åring på hans språk att orsak och verkan får konsekvenser på det omedvetna agerande som manifesterar och transformeras alltid till det medvetna konsekvensen och där vi har som alltid två val. När det omedvetna planet blir ett agerande så blir oftast uttrycket en icke-lyckosam projicering eller på det medvetens planet som kan få en möjlighet/kapitulering och en möjlighet, en början, en början till en vacker underbar kärleksfull transformation. Men det behövs agerande, ansvar av ett medvetet Mind. Så du där ute, jag sitter med ett medvetenhet Mind och Hjärta. Jag vill att vi alla skall välja att visa, öppna upp, stödja medvetenhet, den medvetna möjligheten genom ansvar och kärlek så den omedvetna Mind och Hjärta för en möjlighet till Mevetwnhet. Jag kan med all kunskap jag har försäkra alla läsare att hjärnan, Hjärtat, varje cell, all inre biokemi, alla proteinsyntetiska ämne, all neurologi, och samtliga kvantfysiska lagar är konstruerande för denna möjlighet till möjlighet som är en vacker inre/yttre möjlighet till transformation, en början till skiftet vi alla så längtar efter. Det skall nu förmedlas att i min dator så hade jag de 3 sista dygnen innan vi lämnade Göteborg skapat 3 nya PP presentationer. En jag skall göra på torsdag den 7 augusti inför 80 personer en heldag i Gbg. En annan jag skall göra i närheten av Åre/Östersund på engelska i en Mind konferens i 3 timmar. Och en snann 4 timmars föreläsning samma dag, på em i Östersund,i kvantfysik och cellbiologi. Dessa presentationer hade ännu inte fått sin backup. Samt att vi är här i Sthlm fram tills på onsdag. För på Onsdag är det våra älskade barns dag. En heldag på Gröna Lund som de längtar så efter! Alltså idag! Jag är från djupet av mitt hjärta fullständigt cool lugn och jag har den bästa hårddisken, min hjärna. All min hjärna lagrar all information som är av betydelse för mig. Och då menar jag all information. När det sker så kan det transformeras till hjärtat och jag får en insikt bortom budskapet som får alla mina celler att vibrerar detta avtryck. Detta avtryck kan sedan sättas i kvantfysik kunskap att det som är Micro existerar i exakt samma Macro sammanhang och det är ingen skillnad. Så, vad finns det att oroa dig för...  Så det har varit en sådan vacker resa i acceptans. Men, men, men... Min sons nästa fråga, oro är huvudsakligen orsaken till denna långa text. Vi hat polisanmält hela händelsen och Adam förstår att stjäla så kan man kallas för tjuv. Och en tjuv jagar polisen så han igår kväll när vi skall somna säger, "pappa jag vill inte att denna tant skall hamna i fängelset kan vi inte hjälpa henne istället?". Han fortsätter, "pappa jag har ju med mig plånboken med alla 5 och enkronor kan inte jag for ge henne mina pengar så hon har till mat och slipper stjäla!". Han fortsätter, "pappa kan du lova mig då att du säger till polisen att det gör ingenting att hon tjuvade datorn och att vi vill inte hon skall hamna i fängelset utan vi skall hjälpa henne så hon inte stjäl mer". Det skall tilltagas att vi hade i flera dagar konversation om allt detta och jag har svarat på så många oroliga frågor. När jag svarade min älskade Adam, "ja vi hjälper henne istället" så somnade han på 3 minuter så stillsamt, så vilsamt och sover fortfarande i skrivande stund som är tidigt på morgonen den 4 augusti. Så Adam och jag har berömt att vi skall ge en chans att hjälpa henne. Så, dela, dela och dela! Du kvinna inte yngre än 30 år men inte äldre än 50 år, svart hår. Lite satt och kort, snabb, svartklädd som strax utanför Centralen fredagen den 1 augusti ca kl 13.00 utan för Centralen, alldeles vid Royal Viking Hotell om du läser detta, känner henne låt henne få veta att när du kontaktar mig så kommer du få behålla datorn, du får även koden av mig så du kan använda datorn. Om du har sålt den så har det inte den minsta betydelsen. Det gäller också min portfölj och de andra sakerna som fanns i väskan. Jag kommer med glädje inte anmäla dig. Jag vill lyssna... Om du vill så vill min son träffa dig för han har ca 80 kr han vill ge dig i fem och enkronor men har ett "jobb" till dig och det är att han vill att du skall göra något för honom. Jag vill bjuda dig på middag. Höra din historia se om jag kan hjälpa och stödja dig så du kan hjälpa och stödja dig själv. Jag vill bjuda in dig som min gäst tillsammans med en annan person som betyder för digl, Ett seminarium jag skall ha, "Hjärnans medvetande går via Hjärtat". Du kan välja stad, Göteborg eller Stockholm. Och du behöver inte om du inte vill. Du behöver inte heller säga ditt namn om det känns bättre jag är endast äkta, genuin hur jag eventuellt kan stödja och hjälpa dig! 
Du finner mig genom mitt namn. Nu till Dig som läser. DELA! Tack!
I ljus!
Jörgen Tranberg
  VI SES SNART I LJUS OCH KÄRLEK Sanaz Salmasi