ACCEPTANS

Igår gav Universum mig en lektion i "Let it Go" och acceptans...
Min fina Adam, hans kusin Simon, min bror och jag själv åkte tidigt till Stockholm uppradade några dagar med möten med ytterligare människor som vill stödja UniversalHeart. En av dessa personer nämner jag i slutet av brevet. När vi kom till Centralstationen så bestämde vi alla att promenera till hotellet. Vi började då promenera i den underbara sommaren. När vi började gå så ville barnen på toaletten. Jag visade Christer var toaletten var och pekade åt riktningen. Vi endast stod och pratade om detta kanske 30-45 sekunder och såg dem gå mot där jag rekommenderade. Vände då på ryggen och så var mon portfölj med bl.a min dator borta! Stulen och det gick så oerhört fort! Och mitt första möte med en ny vän låg 30 minuter i framtiden. Jag upptäckte att allt detta praktiserande av acceptans och konsekvenser gjorde att jag med min bror snabbt tittade på varandra och sa. Vi har 2 underbara barn som sade, Pappa, farbror Jörgen det ordnar sig, det blir bra!" Och det var just det som blev. Vi tog vår promenad genom vackra Sthlm. Checkade in på hotellet. Och jag mötte min nya vän, Annika Dopping, visserligen var jag 15 minuter försenad men fick så mycket kärleksfullt varande av denna fantastiska kvinna! Mötet varade i 3 timmar och som resulterade att hon medverkar på 3 seminarium som moderator på UniversalHeart. Malin Berghagen är på de resterande. Dagens underbara universella budskap. Finn styrkan att acceptera det du inte kan förändra och uppsök samma styrka till de förändringar du önskar. Oftast verkar då universum att det vi tror inte går att förändra, förändrat för dig... Vad jag hoppas från hjärtat är att denna kvinna som valde att lägga handen på min portfölj att hon har användning för min nya dator. Samt att hon sannolikt matchar klädmässigt med min nya svarta skinnportfölj för hon var klädd i svarta kläder.  Men hon får hemskt gärna lämna tillbaka min externa hårddisk. Men om det inte sker så ler livet lika vackert ändå. I så fall sitter hon då med ett enormt lärorikt material om kroppen och universum och hur rättvis universum är i sin medvetenhet oavsett om man är omedveten om den.
I ljus!
Jörgen Tranberg