Boken, Hjärtats väg - att hela och helas med kärlekens kraft, kommer i september!

Igår var det dags att skicka det färdiga manuset till Jörgen för en sista genomläsning. Fram till nu har han bara läst kapitelvis och utan att se sitt eget bidrag integrerat i texten.

Att skriva en bok av den här kalibern på en så löjligt kort tid som fem månader har inte bara krävt en extrem arbetsdisciplin, det har också krävt att jag behövt expandera min förmåga som författare till en gräns där jag inte tidigare varit. Som alltid i ett sådant nytt och outforskat territorium slår osäkerheten följe, och med noll distans till arbetet har jag haft svårt att avgöra om det jag gjort duger.

Trött, något sliten och med en rejäl släng av PPSS (Post Production Stress Syndrome) tryckte jag i alla fall på "Skicka", drack en kopp te och gick sedan och lade mig.

I morse vaknade jag till två meddelanden i mobilen från Jörgen som sträckläst under natten. I det första står det:

"WOW WOW WOW WOW!!! Du har lyckats skiva ett helt mästerverk. Jag har kommit halvvägs och detta är mycket mer än vad vi någonsin förstår. Vilken bok! Jag är tagen ..."

I det andra skickat en timme senare skriver han:

"Läst mer. DEN ÄR ABSOLUT HELT FANTASTISK!! Förstår att du är så inne i processen att du inte kan känna det ännu, men att säga att du har lyckats känns fjuttigt. Det är bortom allt annat. MÄSTERVERK - VÄRLDSKLASS!!!!"

Ser sedan hans eget fb-inlägg på morgonen:

"Kajsa, hur lyckades du med detta? Kraftens urkraft kommer ur den. T.o.m. bortom detta. /.../ Kajsa har gjort ett helt makalöst jobb att kanalisera kunskap. Varje cell i mig reagerar med sanning och styrka. /.../ Jösses, vilken kraft denna text har."

Jag rodnar. Om bara hälften av det Jörgen skriver om boken är sant är jag mer än nöjd, men framför allt är jag djupt tacksam över att få arbeta med en sådan mästare på love-bombing! TACK! 

PS.  Boken, Hjärtats väg - att hela och helas med kärlekens kraft, kommer i september!