TACK FÖR DET JAG KAN GÖRA

TACK FÖR DET JAG KAN GÖRA.

Jag tittade ikväll på, "Efter Flodvågen" på TV4 och blev så oerhörd gripen hur skört livet är. Vi alla som andas just nu har en möjlighet att känna tacksamhet att vi kan göra endast det, andas... 
I och med denna möjlighet så finns det så mycket att kunna göra i det lilla, göra för varandra. En människa som har inspirerat mig mycket för hon vågade förändra, Susanne Jonsson. Filmen visade bl.a om Susannes barnhem i Muang Mai i Phuket, Thailand. Jag har följt hennes livsvision som skapades efter hon miste sina 2 döttrar i Tsunami 26 december 2004. Idag hjälper hon bl.a föräldralösa barn, eller barn som är utsatta på ett eller annat sätt. Jag tror så djupt på kraften att skapa möjligheter som upplevs större än din egna verklighet, och ditt egna liv så som du betraktar ditt liv. För enkelheten kallar jag det för hjärtats kraftfält. Det finns idag vetenskap som bekräftar att det är inte endast en filosofi. Vi människor ges en möjlighet att förenas i denna kraft. En kraft som ser ut att skapas från hjärtat.

Jag kan med stolthet säga att på ett år har jag tillsammans med min bror, Christer Tranberg tillsammans med organisatörerna för söndagsmeditationerna Sanaz Salmasi och Ida Stjernkvist  lyckats skänka lite dryg 100,000 kronor till dessa barn. Jag numera lever mitt liv så som att det är endast detta år jag har kvar så "Jörgen se till att varje dag förändra dig till det bättre dig och bli en bättre människa och skapa det du är ämnad att skapa utan att förbruka dig själv". Det är en smal balansgång.

Därför tar jag innehållet med största allvar att jag vill verkligen tillsammans med dig skapa möjligheten att fira min 50 års dag på det sättet som ger mig mest från mitt hjärta. Dessa dagar önskar jag att du skall komma och skapa möjligheten. Jag vill från hjärtat ge dessa barn en bättre möjlighet för att jag endast lät min 50 års dag bli tillgänglig för oss. Inte bara mig. Inte bara mig och dig utan för oss. Jag offrar inget. Jag endast skapar miljöer av möjligheter där du får vara förhoppningsfulla meningsfullhet, denna kväll blir det lättsamma strukturer men innehållet vill jag skapa från kärlek i era hjärtan till andra som behöver oss som kan förändra.

Denna film på TV4 är endast orsaken varför dessa textrader skapades från en djupare plats i mitt hjärta så här sent.

Varmt välkommen till min dag som är ämnad att vara vår dag.

https://www.facebook.com/events/1511186055812459/