Kramar mellan människor är kärlek

PAPPA, VI SKAPAR EN KLUBB!

Längst ner så skall jag dela med mig av en underbar lekfull dialog där nyfikenheten för möten och kreativiteten är endast i ett flöde.

UniversalHeart

Först skall jag med en sådan glädje att nu denna fredag den 20/3 har har vi det 3e Universal Heart eventet med Björn Natthiko LindebladLeah Allén,Anders Nilsson från HeartMath, musikern och artisten Fredrik Swahn och världsartisten Dan Reed. Och till sist. Jag själv.

Jag unnar er alla att finna passionen. I passionen finner vi glädjen, meningsfullheten att vi automatiskt agerar i livskraft där allt får enorma ringar på vattnet. Där du agerar i en Medmänskligt perspektiv. Det är där grunden för UniversalHeart ligger. Skapa passionen i hjärtat.

Allt har blivit så långt över alla drömmar, visioner och min egna längtan för att skapa möjligheter för dig och mig med den nyfikna dialogen utan ha en helt klar livsplan utan mer en. "Här är den första strukturen". Där är UniversalHeart.

Det skall bli härligt att se er alla denna fredag och som vanligt. Vi skall ha precis som vanligt. Kul mellan alla seriösa delar.

För mer info: www.universalheart.se
Och biljetter säljs på www.ticnet.se och sök på Universal Heart

Igår så hade Adams mamma läst tillsammans med vår 7 åriga Adam en tidning och han frågade.

"Mamma, vad betyder singel?"

Mamma Lani förklarade.

Adam svarade. "Ja men då är ju jag singel." Jaha det är du svarade mamma".

Idag hämtade jag Adam och när han satte sig i bilen så sa han. "Pappa. Ja Adam. Pappa, visst du att jag är singel. Jag svarade. Nu när du säger det så vet jag det."

Hon fortsatte. "Pappa, är du singel. Ja Adam det är jag. Ja men pappa kan inte vi skapa en grupp för singlar? Jo men visst kan vi det. Adam svarade. Bra pappa!"

Adam tänkte och var tyst i 5 minuter för att sedan säga.

"Pappa! Ja Adam vad är det. Det blir synd då om de som inte är singlar så kan de inte få också vara med i vår klubb? Jag svarade. Absolut Adam inga problem."

Ytterligare 5 fem minuter gick och så säger Adam.

Ja men pappa fattar du så bra det blir. Då kan ju de som inte är singlar låna ut sina tjejer till de killar som är singlar och tjejer låna ut sina killar.

Jag svarade. Ja Adam det låter ju bra men vad tror du de säger som inte är singlar att låna ut sin kille eller tjej.

Adam tittar på mig med förvånade ögon som att de sa.

Men Pappa fattar du ingenting och säger blixtsnabbt.

"Men det kommer de inte göra något för när alla kramar alla så hjälper vi ju alla att bli snälla människor för kramar gör ju människor snälla.

Så ser kärlek ut för en sjuåring. Kramar mellan människor är kärlek.

Bliss.